Gelukkig zijn bijna al onze cliënten tevreden over de kraamzorg en onze kraamverzorgenden. Toch kan het gebeuren dat iets niet helemaal naar wens is gegaan of dat je vindt dat bepaalde dingen beter hadden gekund. Laat het ons dan vooral weten! Jouw ervaringen helpen ons om de zorg steeds verder te verbeteren.
Wij vinden het belangrijk om de kans te krijgen om te begrijpen wat er precies speelt. Meestal helpt het om eerst met de kraamverzorgende zelf in gesprek te gaan. Dat is soms niet makkelijk, maar vaak wel heel verhelderend.
Kom je er samen niet uit of voelt het niet goed? Neem dan contact met ons op via de website of telefonisch. We luisteren naar je verhaal, denken met je mee en leggen uit hoe onze klachtenprocedure werkt. Intern bespreken we iedere klacht en maken we hier een rapportage van. Wil je dat je klacht anoniem wordt geregistreerd? Dat is natuurlijk ook mogelijk.
Wacht niet te lang als je ergens mee zit. Hoe eerder je iets laat weten, hoe sneller we samen naar een passende oplossing kunnen zoeken. In sommige gevallen kunnen we het zelfs nog tijdens, of al voorafgaand aan, de kraamweek oplossen.
Lukt het niet om je klacht met ons kraambureau op te lossen, of wil je liever een onafhankelijke uitspraak? Dan kun je ervoor kiezen om je klacht te laten behandelen door een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Deze persoon is volledig onpartijdig en kijkt zorgvuldig naar jouw klacht. De klachtenfunctionaris beoordeelt of de klacht gegrond is en kan daarnaast advies geven over hoe wij als organisatie, of de kraamverzorgende, herhaling in de toekomst kunnen voorkomen.
Bij De KraamSpecialist werken we hiervoor samen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris van BO Geboortezorg. De klachtenregeling kun je hieronder bekijken onder het kopje
Markengouw 245
1024 EA Amsterdam
Of via e-mail:
info@dekraamspecialist.nl